Concello da Coruña

Concello da Coruña

Cando:

21 de xaneiro de 2017

Aprobado o procedemento extraxudicial para a devolución das cláusulas chan indebidas

O trámite é gratuíto para o consumidor e as entidades terán tres meses para resolver as reclamacións O pago será en efectivo, aínda que o cliente e a entidade poderán acordar outras fórmulas, como a novación da hipoteca Unha comisión de seguimento vixiará o proceso con especial protección cara ás persoas máis vulnerables

Aprobado o Real Decreto Lei 1/2017, (RDL) de medidas urxentes de protección das persoas consumidoras en materia de cláusulas chan indebidas. Nel establécese unha canle extraxudicial para resolver de forma sinxela, rápida e gratuíta as reclamacións dos consumidores derivadas das últimas sentenzas xudiciais. O procedemento será obrigatorio para a entidade financeira cando o solicite o cliente e esta terá tres meses para chegar a un acordo e resolver as reclamacións. Aínda que a vía xudicial sempre está aberta, trátase de evitar o colapso dos tribunais e permitir que todo o proceso leve a cabo coas debidas garantías para o consumidor.

O Tribunal de Xustiza da Unión Europea sentenciou o pasado 21 de decembro que a restitución de cláusulas chan abusivas debe producirse desde a data da firma do contrato de hipoteca. Con esta decisión, o Tribunal da UE aclarou que os efectos económicos da sentenza do Tribunal Supremo do 9 de maio de 2013 sobre leste mesmo asunto non se limitan a esta última data, senón a toda a vida da hipoteca.

Para as entidades de crédito é obrigatorio poñer en marcha, no prazo máximo dun mes, as medidas necesarias para dar cumprimento ao procedemento. Ademais, deben garantir que este sistema sea coñecido por todos os consumidores con cláusulas chan nos seus contratos.

Reclamación previa

O consumidor pode dirixir unha reclamación á súa entidade de crédito. Unha vez recibida a reclamación, a entidade deberá remitir ao consumidor o cálculo da cantidade para devolver, incluíndo os intereses ou, alternativamente, as razóns polas que considera que a reclamación non é procedente. Tras recibir a comunicación, o consumidor deberá manifestar se está de acordo co cálculo e, se o está, a entidade  realizará a devolución do efectivo. Todo o proceso farase nun prazo máximo de tres meses.

Alternativamente, o consumidor e a entidade poden acordar medidas compensatorias distintas da devolución en efectivo como, por exemplo, a novación das condicións da hipoteca. Neste caso, a aceptación por parte do cliente será manuscrita, tras ser debidamente informado do valor económico da medida alternativa.

O consumidor pode decidir á vía xudicial directamente pero unha vez iniciado o procedemento extraxudicial e ata que se resolveu leste, as partes non poderán exercitar entre si ningunha acción xudicial ou extraxudicial alternativa en relación coa mesma reclamación. Tamén se establece a posibilidade de que, nas demandas xudiciais que xa están en curso á entrada en vigor desta norma, as partes, de común acordo, poidan solicitar a suspensión destas para someterse ao trámite extraxudicial.

O procedemento de reclamación extraxudicial terá carácter gratuíto. Prevese ademais unha redución substancial dos aranceis notariais e rexistrais derivados das novaciones de contratos que poidan resultar da adopción de medidas compensatorias distintas á devolución do efectivo.

En canto ao tratamento fiscal das cantidades percibidas, refórmase a Lei do IRPF para que, no caso de devolución de cantidades indebidamente cobradas por cláusulas adoito, xa sexa en aplicación do acordo prejudicial, derivada de calquera acordo coas entidades financeiras ou do cumprimento de sentenzas ou laudos arbitrais, garántase a neutralidade fiscal para o consumidor.

Habilítase ao Goberno para regular a o establecemento dun órgano de seguimento, control e avaliación das reclamacións efectuadas no ámbito de aplicación deste real decreto-lei. Neste órgano estarán, en todo caso, presentes consumidores e avogados e emitirá un informe semestral. Este órgano velará por que as entidades cumpran as súas obrigacións de información, sobre todo con respecto a persoas vulnerables.

Para máis información pode dirixirse a calquera das oficinas do Instituto Galego de Consumo, a través do teléfono gratuíto 900 23 11 23, ou en calquera das OMICs o das Asociacións de consumidores e usuarios de Galicia.

Que che parece esta sección?

-101-101-101

Síguenos en

Tes un navegador demasiado antigo!

Sentímolo pero o teu navegador é moi antigo para poder mostrar esta páxina. Debes de actualizalo ou usar un navegador compatible. Optimizamos esta web para Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari e Microsoft Edge. Instalar agora un navegador compatible

Iniciar sesión